

Dacia Spring, forrás: Dacia

A három legnagyobb piaci kapitalizációval rendelkező autógyártó egy részvényre jutó árbevétele és könyv szerint értéke, Yahoo Finance alapján

A Nikola árfolyamának alakulása, TradingView
Nehéz időket élnek az európai autógyártók, hiszen az október 28-ai bejelentések, melyek alapján újabb lezárási hullám jöhet Európában, jelentősen megvágták a papírok árát. A hír különösen rosszul érintette a Renault és a PSA árfolyamát. A Fiat Chrysler annak ellenére is esett a többi részvénnyel egyetemben, hogy a cég profitról számolt be. A 29-ei kereskedési nap azonban már jelentősen vidámabb volt a szektor számára. A Volkswagen újra nyereséges tudott lenni a befektetők nagy örömére, ellenben a menedzsment kiemelte, nehéz időszak áll a cég előtt. Jóval kevesebb járművet adnak el idén, ami érthető a vírus miatt, ráadásul a cégnek még mindig komoly problémát jelentenek a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályok. A modelljeik elsöprő többsége ugyanis még fosszilis üzemanyagot használ, bár egyre több figyelmet szentelnek az elektromos autók gyártásának és fejlesztésének. Rossz hír, hogy a menedzsment szerint kevesebb pénzt tudnak K+F tevékenységre szánni a közeljövőben.
Meglepetést hozott a Ford gyorsjelentése, a gyártó is profitot mutatott ki. Az elemzők várakozásai szerinti 19 cent ellenében 65 cent részvényenkénti üzemi eredményről számoltak be. A hír új erőt adott az amúgy igencsak gyengélkedő árfolyamnak, több, mint 5%-os pluszban várta a papír a piac nyitását. A cég vezetése kiemelte, igen fontosnak tartják az elektromos járműveket, és a jövőben már alapvetők lesznek ezek a modellek a kínálatukban.

A Ford árfolyamának alakulása októberben, TradingView
Ha az autóiparról beszélünk, nem szabad szó nélkül elmennünk az elemzők által magasztalt Ferrari mellett sem. A szakértők állítása szerint a sportautóiról és legendás történetéről ismert cég jó befektetés lehet a jövőre nézve. Állításaikat a Ferrari kiváló mérlege is alátámasztja, és a cég akár 150-200 millió dollárt is termelhet idén. Várakozások szerint tovább fog erősödni a Ferrari brand, egyre intenzívebb a jelenlétük az e-sportban. Tovább élénkítheti a keresletüket az új modellek megjelenése is, mint például az új Roma, ami jelentős design-béli eltéréseket mutat elődeihez képest. Emellett valamikor a közeljövőben érkezni fog egy hibrid hajtáslánccal rendelkező SUV is, ami belépőt jelenthet az elmaradottabb országok piacaira, hiszen itt a gazdagok a rossz útviszonyok miatt nem közlekedhetnek alacsony hasmagasságú autókkal. A Forma 1-es istálló is sokat tud majd vágni a költségein, hála az új szabályoknak. Mind ezek a várakozások szépen látszanak a részvény árfolyamán is, amely szép emelkedésen van túl a pandémia óta.

A Ferrari árfolyamának alakulása, TradingView