Miben rejlik a Snap tőzsdei sikere?
2020. december 28. írta: Budapest Investment Club

Miben rejlik a Snap tőzsdei sikere?

snap-inc-1-1024x356.jpg

A Snap Inc. amerikai social media cégnek indult, melyet 2011-be alapított Evan Siegel, Bobby Murphy és Reggie Brown, akik ekkor a Stanford Egyetem végzős diákjai voltak és hasonló álmokat fűztek ötletükhöz, mint annak idején a Zuckerberg a Facebookhoz.

A cég alapja egy applikáció, melynek lényege, hogy a felhasználók rövid videókat, képeket küldjenek egymásnak, amiket Snap-eknek hívunk. Emellett számos más funkciót is nyújt az alkalmazás, úgy mint storyk megosztása, helyzetmegosztás, vagy a hang- és videóhívások kezdeményezése. Naponta 249 millió aktív használóval rendelkezik és átlagosan 4 milliárd Snap készül egy nap.

2016-ban bővítették kínálatukat, bevezették a Bitmoji nevű szolgáltatást is, mely a Snap egy kiegészítő alkalmazása, melyen keresztül tudnak a felhasználók saját kinézetre szabott emotikonokat küldeni. A Bitmojival egyidőben fejlesztették ki a Spectaclest is, amelyek olyan napszemüvegek, melyek beépített kamerával rendelkeznek, így a viselőjük egy teljesen más perspektívából örökítheti meg pillanatait.

kep1-2.png

A Snapchat három fő szolgáltatása

Új befektetőkre volt szükségük, így eldöntötték, hogy tőzsdére viszik a vállalatot, így az IPO-ra 2017 márciusában került sor a New Yorki tőzsdén. 200 millió darab részvényt adtak el 17 dolláros árfolyamon, ami így mintegy 24 milliárd dollárra értékelte a céget. Az értékpapírra irányuló kereslet miatt az első napot egy 44%-os áremelkedéssel zárta.

kepkivagas_1.JPG

Tulajdonosok megoszlása

A vállalat árfolyama 2018 tavaszán indult esésnek. A nagy mértékű csökkenés fő oka az volt, hogy sokkal lassabban tudtak növekedni, mint azt az elemzők megjósolták. 540 millió dolláros bevétel helyett már csak 283 milliót vártak. Ez pedig abból ered, hogy túl lassan tudtak új hirdető partnereket szerezni a platformra. Mindeközben az Instagrammal is versenyezni kényszerültek, mert az Instagramon megosztott „storyk” átvették a vezetést, nagyobb népszerűségre tettek szert, mint a snapek. A problémákat, pedig már csak tetőzte, hogy több vezető is eltávozott az igazgatóságból, többek között az akkori CFO (Drew Vallero) és CSO (Imran Khan) is. Az árfolyam eddigi mélypontját 2018 decemberében érte el, amikor is 5 dolláron forgott.

kep3-1.png

A Snap árfolyama az IPO napjától, forrás: TradingView.com

2019 januárjában bejelentették a felület fejlesztési terveit. Az Androidos készülékeken szinte teljesen megújult, továbbá, létrehoztak egy új hirdető terméket, a Dynamic Product Adset. Később egyébként a Facebook is ilyen DPA-ket kezdett alkalmazni. A DPA-ket a hirdetők, pedig kedvelik, mert sokkal könnyebben tudják reklámozni termékeiket a Snapchaten, így a Snap fokozta monetizációját, ennek hatása, pedig az árfolyamokon is meglátszott, hiszen ismételten növekedést produkált. Fellendüléséhez a vírushelyzet is hozzájárult, ugyanis a járvány miatt világszerte tömegek zárkóztak be, ezzel megnőtt az igény az online kapcsolattartási formák iránt, ahogy a Snapchat felé is. Egyre jobb negyedéves jelentéseket hoztak, a 2020-as Q3-as jelentésben is szinte minden mutató felülteljesítette az elvárt számokat, ami jelentősen megnövelte a papírok keresletét.
kep4-1.png

A Snapchat pénzügyi mutatói 2020-ban, forrás: Snap Inc.

Szeptember végétől napjainkig az árfolyam duplázni tudott, így december 24-én 50 dolláron zárt, mely impozáns növekedés január elseje óta tart, hiszen a részvényárfolyam 330%-os emelkedésen van túl az idei évet illetően.

 

2020.12.27. – Fazekas Zsófia

 

 

 

 

 

A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestinvestmentclub.blog.hu/api/trackback/id/tr5416361494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása